Home >   Zorgverzekering >  Ik heb moeite met betalen

Ik heb moeite met betalen 

Blijf niet rondlopen met zorgen over het betalen van je zorgpremie of zorgkostenfacturen. Samen zoeken we naar een oplossing.

Betalen in delen

We helpen je als je moeite hebt om de rekening in 1 keer te betalen. Bekijk de mogelijkheden hieronder en kies de optie die het beste bij jouw situatie past.

Betalingsregeling: factuur in delen betalen

  • Als je achteraf een rekening krijgt en je kan het bedrag niet in een keer betalen
  • Voor een rekening die € 50,- of hoger is en wat je betaalt in delen van minimaal € 25,-
  • Betalen in minimaal 2 tot maximaal 12 delen
  • Het hele jaar door af te sluiten
  • Regel het makkelijk zelf in Mijn ZEKUR Zorg of via de ZEKUR Zorg app
Meer over betalen in delen

Gespreid betalen verplicht eigen risico

  • Vraag nu alvast aan voor 31 januari 2021
  • Betaal je verplicht eigen risico in 10 delen
  • Regel het makkelijk zelf in Mijn ZEKUR Zorg of via de ZEKUR Zorg app
  • Te veel betaald? Je krijgt het bedrag automatisch terug. 
Meer over gespreid betalen eigen risico

Neem meteen contact op als je niet kan betalen

  • We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.
0900 25 93 587

Veelgestelde vragen over moeite met betalen

Betalingsregeling

  • Wat gebeurt er als ik een termijn van de betalingsregeling niet op tijd betaal?

    Dan stoppen we de betalingsregeling en kan je het bedrag niet meer in delen betalen. Je moet het openstaande bedrag dan in 1 keer betalen.
  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten voor een rekening voor mijn eigen risico?

    In Mijn ZEKUR Zorg vind je de openstaande rekeningen waarvoor je een betalingsregeling kan afsluiten. Een rekening voor het eigen risico kan daar 1 van zijn. 

    Gespreid betalen eigen risico

    Als je verwacht het eigen risico helemaal te gebruiken en je wilt het bedrag liever niet in 1 keer betalen, dan kan je ook het verplicht eigen risico in 10 delen betalen. Je betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand tegelijkertijd met je premie. Op de pagina Gespreid betalen verplicht eigen risico lees je hier meer over.
  • Kan ik een betalingsregeling versneld afbetalen?

    Dat kan. Neem contact op met onze klantenservice als je sneller je regeling wilt afbetalen. 
  • Wanneer kan ik geen betalingsregeling afsluiten?

    • Als wij je openstaande rekening aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als je bent aangemeld bij de schuldhulpverlening. Deze kan samen met jou kijken naar een oplossing.
    • Als je 6 maanden of langer je zorgpremie niet hebt betaald en aangemeld bent bij het CAK. 

 

Gespreid betalen eigen risico 

  • Ik wil mijn eigen risico niet langer gespreid betalen. Hoe kan ik dat stopzetten?

    Je kunt de deelname op elk moment zelf beƫindigen via Mijn ZEKUR Zorg. Dan ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening. Te veel betaald eigen risico krijg je dan terug.

    Als je nog verplicht eigen risico moet betalen, dan betaal je het resterende bedrag in 1 keer.
  • Wanneer krijg ik de eindafrekening van gespreid betalen eigen risico over vorig jaar?

    Je ontvangt de eindafrekening eind maart. Je krijgt een e-mail als de eindafrekening klaarstaat. Je vindt de eindafrekening dan bij ‘Afgehandelde facturen’ in Mijn ZEKUR Zorg of in de ZEKUR Zorg app.

    Ontvang je uw post op papier? Dan ontvang je de eindafrekening in jouw brievenbus.

  • Ik heb meerdere verzekerden op mijn polis. Kan ik voor iedereen gespreid betalen eigen risico aanvragen?

    Je kan het gespreid betalen van je eigen risico aanvragen voor alle verzekerden die voldoen aan de voorwaarden. Als je verzekeringnemer bent en je wilt zelf geen gebruik maken van deze regeling, maar een medeverzekerde op jouw polis wel? Dan kan je gespreid betalen ook alleen voor deze medeverzekerde aanvragen. De betaling van de deelbedragen loopt via jou als verzekeringnemer.
  • Ik heb alle 10 termijnen voor betaald, maar ik heb mijn eigen risico niet volledig gebruikt. Hoe krijg ik mijn geld terug?

    Eind maart krijg je van ons een eindafrekening. Hierop zie je precies wat je hebt betaald en hoeveel eigen risico er in rekening is gebracht. Heb je niet je volledige eigen risico gebruikt? Dan ontvang je het verschil automatisch op je rekening.
  • Waar kan ik mijn facturen van het eigen risico vinden?

    Onder 'Mijn zorgverbruik' in Mijn ZEKUR Zorg of de Mijn ZEKUR Zorg app vind je een overzicht van alle zorgnota’s. Hier kun je makkelijk zien welke nota's onder jouw eigen risico vallen.
  • Ik heb mijn eindafrekening ontvangen en daarna nog een zorgkostenfactuur voor het eigen risico gekregen. Hoe kan dat?

    Dit kan inderdaad gebeuren. We leggen uit hoe dit kan: een zorgverlener heeft 90 dagen om zorgkosten te declareren. Soms komen deze kosten bij ons binnen nadat je de eindafrekening hebt ontvangen. De kosten zijn dan niet meegenomen in de eindafrekening. Daarom ontvang je alsnog een zorgkostenfactuur voor jouw eigen risico.